Algemene voorwaarden
Berkbedding.nl
Vestigingsadres: Parallelweg 15 2861 EC Bergambacht
Telefoonnummer: +31 182 60 47 79
E-mail: info@Berkbedding.nl
Wij zijn op maandag t/m vrijdag telefonisch bereikbaar tussen 10.00 17.30uur
IBAN: NL68INGB0006523695
KvK: 82730377
BTW NL: NL.862582611B01
1. Toepasselijkheid Online Verkoopvoorwaarden
Deze voorwaarden zijn van toepassingen op al jouw online aankopen in de webshop. Mochten deze voorwaarden in strijd zijn met de CBW-voorwaarden, dan prevaleren de CBW-voorwaarden.
2. Orderbevestiging
Als je bij ons een aankoop doet, ontvang je een orderbevestiging, dit is tevens jouw aankoopovereenkomst. Op de orderbevestiging staat ook een verwachte leverweek vermeld. Dit is de week waarin wij verwachten de order te kunnen (laten) leveren. Zodra wij ermee bekend worden dat de daadwerkelijke leverweek van deze verwachte leverweek afwijkt, brengen wij jou daarvan zo spoedig mogelijk op de hoogte.
3. Aanbetaling
Bij het aangaan van de aankoopovereenkomst vragen wij een aanbetaling van maximaal 25%. Het restantbedrag dien je te betalen bij (deel)levering van de order. Tot vijf werkdagen voor de leverafspraak kun je het bedrag aan ons overmaken. Hierna is dit helaas niet meer mogelijk, omdat wij de betaling dan niet tijdig kunnen verwerken.
4. Bestelling wijzigen
Wanneer je jouw bestelling wil wijzigen geef dit dat zo spoedig mogelijk, bij voorkeur binnen 3 werkdagen na het plaatsen van de bestelling door. Als gevolg van de wijziging kan het zijn dat de verwachte levertijd wijzigt. In het geval van speciaal volgens jouw wensen geproduceerde artikelen bestaat de kans dat de order helaas niet meer geannuleerd of gewijzigd kan worden. Indien je in dat geval toch wenst te annuleren kunnen wij annuleringskosten in rekening brengen. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om een hoofdbord dat is gehalveerd of verkleind naar jouw wensen.
5. Levering en montage
Wij leveren en monteren in heel Nederland en België.
6. Annulering of herroepen voor levering
Voor levering kun je de bestelling schriftelijk annuleren of per mail annuleren. Indien je een bedrag hebt aanbetaald, betalen wij dit bedrag zo snel mogelijk, in elk geval binnen 14 werkdagen retour. In het geval van speciaal volgens jouw wensen geproduceerde artikelen bestaat de kans dat de order helaas niet meer geannuleerd of gewijzigd kan worden. Indien je in dat geval toch wenst te annuleren of herroepen kunnen wij annuleringskosten in rekening brengen. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om een hoofdbord dat is gehalveerd of verkleind naar jouw wensen.
7. Bezorgkosten
Bezorgkosten zijn afhankelijk van de afstand van het bedrag van het lever adres, bezorgkosten worden apart op de orderbevestiging vermeld. Indien je een bestelling onder Rembours geleverd wilt hebben (ofwel bij levering wil betalen aan de bezorger) is dit ook mogelijk.
8. Bezorgkosten
Alle bestellingen met een totaalprijs vanaf € 35,00 bezorgen wij gratis. Voor bestellingen tot €35,00 geldt dat er €4,95 in rekening gebracht wordt voor transportkosten, tenzij deze kosten in een aanbieding zijn verrekend. Bezorgkosten worden apart op de orderbevestiging vermeld. Indien je een bestelling onder Rembours geleverd wilt hebben (ofwel bij levering wil betalen aan de bezorger) zijn wij genoodzaakt om een toeslag te berekenen van € 6,95 bij bestellingen onder € 250,00.
9. Het maken van een leverafspraak
Zodra wij jouw bestelling hebben ontvangen in ons centrale magazijn, nemen wij contact op voor het maken van een leverafspraak. Nadat wij een afspraak met je hebben gemaakt, gaan we ervan uit dat we jou thuis aantreffen om de goederen in ontvangst te nemen. Uiterlijk op de werkdag vóór de gemaakte leverafspraak ontvang je van ons een tijdsindicatie van de levering per e-mail en/ of per sms. Indien wij niet beschikken over jouw e-mailadres en mobiele telefoonnummer, kun je contact opnemen met de afdeling Planning voor het opvragen van een tijdsindicatie. De afdeling Planning is op werkdagen bereikbaar op telefoonnummer +31 182 60 47 79. Indien je na het maken van een leverafspraak verhinderd bent op de afgesproken dag, dien je dit ten laatste 2 werkdagen voor de afgesproken datum te melden aan de afdeling Planning. Bij niet tijdige annulering van de afspraak of het niet thuis treffen op de dag van aflevering, zijn wij helaas genoodzaakt hiervoor €75,00 kosten in rekening te brengen.
10. Bijzonderheden met betrekking tot de levering van jouw bestelling
Onze bezorgservice, dan wel door ons ingeschakelde externe partners, leveren de producten daar waar jij aangeeft dat je ze het beste kunt gebruiken, met uitzondering van bestellingen die per pakketpost verstuurd worden. Je dient ervoor te zorgen dat op het tijdstip dat onze bezorgservice de bestelling komt leveren de doorgang vrij is van obstakels. Dit om schade te voorkomen. Je bent zelf verantwoordelijk voor een goede bereikbaarheid van de ruimte waar de bestelling bezorgd moet worden. Is dat niet mogelijk, dan komen eventuele daarmee verband houdende kosten voor jouw rekening.
Om de bezorging van jouw bestelling soepel te laten verlopen, willen wij je vragen ons te informeren indien:
- onze vrachtwagen de woning niet kan bereiken;
- het trapgat niet ruim genoeg is om de bestelling te kunnen leveren;
- er andere bijzondere omstandigheden zijn die een rol spelen bij het bezorgen van de bestelling.
Als we niet van tevoren op de hoogte zijn gebracht van mogelijke bijzondere omstandigheden of moeilijkheden met betrekking tot het bereiken van de woning en/of slaapkamer, zijn wij Berkbedding.nl niet aansprakelijk voor eventuele negatieve gevolgen daarvan.
Indien er voor de bezorging van jouw bestelling hulpmiddelen benodigd zijn, zoals een verhuis lift of kraan, dien jij hiervoor te zorgen. Indien je dat wenst, kan Berkbedding.nl hier tegen vergoeding van de kosten zorg voor dragen. Je dient er te allen tijde zelf voor te zorgen dat eventueel benodigde vergunningen zijn geregeld.
Onze bezorgservice levert jouw bestelling met inachtneming van alle veiligheidsvoorschriften. Dit houdt bijvoorbeeld in dat zij niet hun veiligheidsschoenen uit mogen doen en dat zij een steiger altijd op een stevige ondergrond (niet zijnde een plat dak) moeten plaatsen.
11. Het bezorgen van jouw bestelling door onze eigen bezorgdienst
Onze bezorgdienst begint ’s morgens om 8.00 uur met het leveren van producten bij de eerste klant van die dag. In beginsel levert onze bezorgdienst niet ’s avonds en niet op weekenddagen, tenzij dit tijdens de aankoop anders is aangegeven.
12. Verpakking
Al onze producten zijn zorgvuldig verpakt om beschadigingen tijdens transport te voorkomen. Wij pakken alles zorgvuldig uit op de plaats waar de bestelling geplaatst en/of gemonteerd moet worden. Het verpakkingsmateriaal nemen wij voor je mee retour.
13. Ontvangst en controle
Na het leveren en eventueel monteren en plaatsen van de producten, loopt onze bezorgservice de geleverde producten met je na. Controleer daarbij goed of alle bestelde producten geleverd zijn en of de (gemonteerde) producten geen zichtbare gebreken bevatten of beschadigd zijn. Constateer je gebreken of beschadigingen, geef dit dan duidelijk aan. De bezorger vermeldt dit dan op het ontvangstbewijs. De afdeling Klantenservice neemt vervolgens contact met je op om het gebrek te herstellen. Als alles in orde is, vraagt de bezorger je de factuur te ondertekenen en het eventueel nog verschuldigde bedrag te betalen. Als de producten opgestuurd worden, vindt de levering plaats door een pakketdienst. In dit geval zal de bezorger de goederen niet met je nalopen. Controleer dan echter ook goed of alle bestelde producten geleverd zijn en of ze geen zichtbare gebreken bevatten of beschadigd zijn. Mocht je na controle van deze producten gebreken of beschadigingen aantreffen, neem dan contact op met onze afdeling Klantenservice.
14. Betalingsvoorwaarden
Onze bezorgservice mag uitsluitend goederen afleveren die geheel zijn betaald of bij aflevering worden betaald. De bezorgservice is verplicht de af te leveren producten mee te nemen bij het niet voldoen van het totaalbedrag bij de levering. Heb je bij levering een klacht over (een deel van) de bestelling? Dan mag je naar evenredigheid een aangepast bedrag te betalen bij de levering. Het restantbedrag betaal je dan op het moment dat wij het probleem hebben opgelost. Uit veiligheidsoverwegingen vragen wij per pin te betalen. In de meeste gevallen kun je ook contant betalen bij de bezorgers. Indien dit niet het geval is, informeren wij jou tijdig hierover. Het kan zijn dat de bank een limiet hanteert voor het bedrag dat je per dag met jouw pinpas kunt betalen. Deze limiet is afhankelijk van de bank waarbij je klant bent en kan per klant verschillen. Neem hierover contact op met jouw bank. In de meeste gevallen is het mogelijk de limiet eenmalig te laten aanpassen. Bij de meeste banken kun je dit tegenwoordig ook online zelf regelen.